Jump to content

SmurfyDoess

Members
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by SmurfyDoess

  1. I'm the same with ratchet, so that may be the case. But yeah, make sure your not offline and try F3+S
  2. make the palette (look up in NEI) and right click on the statue to give it colour instead of just the block colour
  3. make sure that you've set the INPUT level up to whatever power level you want, and then also check the OUTPUT and make sure it's up (just cuz). To do this, right click on the cell and the the input is to the left and the output to the right, click the plus button up to whatever you want and you should be good. This is from memory but that should be correct
  4. you can't craft it, as of yet it is still to be implemented and only available in creative
  5. I found this to, but like Turgle said it's intended. The solution to it? Use carpenters blocks and you will stop sliding all over the place
  6. So a few weeks ago, I was able to put my raw chips from food plus into the oven from crayfish furniture, and it worked fine and got cooked chips back. I can't do this anymore and I don't get why. It cooks vanilla items fine, just not anything from food plus. Is this a bug or is this intentional?
  7. so I was scrolling though nei and I found this and I now want this so bad how can I get it halp
  8. Heyo, I don't know why but I can't create a portal with the enhanced portals mod. Well I can, just with no modifiers. I'm trying to add the sound control, dimensional and dialling upgrades, yet whenever I try to create a portal with the modifiers in the portal modifier block it won't work and I have no clue why. Am I doing something wrong? Can anyone help?? portal with no upgrades add the upgrades portal no work D:
  9. you have no idea how much I want this as well! I would love to be able to put all those pretty flowers into pots for inside use, I support this
  10. Heyo, what would be the first steps for galacticraft?? I have been interested about it for a while yet I really don't know where to start.. so any pointers?
  11. I think I've seen etho using a harvester in his ftb series so give that a go and see what comes out! EDIT: yup, just tested this, a harvester does work so set it up like that and don't bother with the autonomous activators
  12. Heyo, what's an easy way to find apple trees? I know they spawn in orchards yet I haven't found a single one yet, so annoying. So any effective ways of finding one? Cheers in advance
  13. holy balls that is so damn cool, imagine the amazing tree house you could make with that!! xD
  14. you could just use an auto spawner and do it that way..? that's what I do to get my emeralds
  15. Hey hey peeps, Decided to show over my quaint little home I made for myself! It's pretty compact and tight inside and I just love the way it feels. Take a look at the pics below and show off your own home! Would love to see what other people have created and possibly get some inspiration.
  16. I did think about that, yet as it is, I have a mass overflow of power so I really have no need of a tree/plant farm also. This is an option I know but it wouldn't be any use to me I think. I have 4 spawners in there so don't need any extra nice idea tho!
  17. Hey hey peeps! I nearly always see people asking on the forums "how can I get power?! HELP ME!!" so I thought I'd show off what I have created in a few hours, and I must say it's working mighty fine. Like everyone, I started with a steam dynamo being powered by an aqueous accumulator to get my first bit of power. I'm sure there are tutorials for setup of that so I'm not going to bother explaining or showing. Using a steam dynamo wasn't enough however so I branched out. My first steps at major power generation was by using the reactant dynamo, being fed by cows (creating the sewage need
  18. I agree that the pack could use some extra world gen structures would be awesome, yet as Munaus said it would be to much of a strain, as it already is for most people. You could probably include the Ruins mod, but have it so it doesn't have those uber big structures (like the flying castle one) somehow, but hey I'm not a mod creator so I don't know. And adding the twilight would again be awesome, but again be hard for most people to manage. I like the idea of finding new things in the world other than boring witch circles. Nice suggestion yet I doubt it would be possible
  19. the map isn't bad mate, yet it could use a bit of work. The story was a bit odd (not going to spoil for people) but the building was pretty good tho! I like the idea tho, it could be improved upon a bit yet it is still pretty damn good man. Keep it up and make another map!
  20. nope the ram was at the max and I tried lowering it and didn't help much, and I ain't even trying optifine as I know it could totally screw my game up, cheers anyway man
  21. Hey guys, Is there a good way to decrease the lag in ATOB? I HAVE reduced my render distance, particals, clouds are off, done everything I can think of. Even when it runs on it's own my computer still spazzes and is laggy as all hell. So is there any way to reduce it further and bump up dem frames? Any advice would be appreciated. Cheers
  22. Hey hey, I've gotten into thermal expansion and am starting to automate everything, however I'm having trouble using the cyclic assembler.. I can build it, put in a schematic and stuff in the slots, yet it won't let me actually 'draw' anything in the schematic dropdown thingy (the blue bit on the right hand side) I've tried left, right and middle clicking, shifting, everything, I can't figure it out. Does anyone have a solution or is having the same problem?
×
×
  • Create New...